پوستر بخش قصه‌گویی سومین جشنواره ملی شمس رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، حسین عباسی معاون استاندار و فرماندارشهرستان خوی‌روز  در آیین رونمایی از این پوستر اظهار داشت: در برگزاری‌جشنواره‌‌های‌ملی‌و همایش‌های‌بین‌المللی شمس‌ومولانا  تمامی حوزه‌های فرهنگی و عرفانی حول این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام مدنظر قرار گرفته می‌شود تا همه علاقمندان‌در تمامی حوزه‌ها به آن ورود پیدا کرده و با این‌چهره‌های پرفروغ ایران  بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: قصه‌گویی از مراحل مهم و مطرح در قرآن کریم نیز هست و توجه جدی به این امر و تشویق مردم و مخصوصا جوانان‌و نوجوانان به حوزه قصه‌گویی از داستان‌ها و اندیشه‌های شمس و مولانا از اهم مباحثی است که به حق در این بخش از جشنواره ملی شمس‌و مولانا مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست تولیت‌شمس‌تبریزی و دبیر جشنواره ملی شمس و مولانا  نیز در این مراسم با اشاره به اهداف بخش قصه‌گویی این جشنواره گفت: پاسداشت مفاخر ایران اسلامی (شمس تبریزی و مولوی)، تشویق مردم به خصوص جوانان و نوجوانان بر مثنوی‌و شمس‌خوانی و تولید محتوای فرهنگی و ادبی از آموزه‌های شمس و مولانا از جمله اهداف این رخداد مهم است.

رضا جعفرپور ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه از مهمترین اهداف درنظر گرفته شده برای این جشنواره است.

وی با اشاره بر اجرای بخش قصه‌گویی در بستر فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا گفت: آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره دهم دی‌ماه بوده و مراحل اولیه و دوم داوری‌ها در بخش آثار برتر و انتخاب مردمی در تاریخ پنجم اسفندماه بوده و نتایج نهایی همزمان با سالروز میلاد امام علی (ع) در هفتم اسفندسال جاری اعلام می‌شودکه امید می‌رود با ریشه‌کن شدن بیماری کروناویروس برای تجلیل از برگزیدگان آیین ویژه‌ای برگزار کنیم .
وی افزود:در برگزاری بخش‌قصه‌گویی سومین جشنواره ملی شمس و مولانا علاوه بر شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی که تولیت شمس تبریزی موسسه وابسته به این دو نهاد مردمی است ،سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ،اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مشارکت دارند و علاوه براین شرکت بیمه ما و نوین زعفران مشهد وشرکت آب و فاضلاب خوی نیز همکاری خواهند داشت .
دبیر جشنواره ملی شمس و مولانا گفت :علاقه مندان برای شرکت در این بخش میتوانند فراخوان این بخش را از پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.jashnvareh-shams.com
و پایگاه‌های اطلاع رسانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجانغربی و تولیت شمس تبریزی دریافت نمایند .
در ادامه فرماندار شهرستان خوی و رییس هیئت مدیره تولیت شمس تبریزی و رییس شورای اسلامی شهر خوی و دیگر مسئولان فرهنگی خوی از پوستر این بخش از جشنواره رو نمایی کردند .